Saturday, July 21, 2007

DN censurerar och bojkottar absolut bloggar

Jag är helt säker: DN föredrar bloggar som skriver långa avhandlingar om politik, för såna finns det många av bredvid deras artiklar.

Men jag och syrran som föredrar att göra korta saker som vi hoppas får folk att tänka själva: vi bojkottas ofta av DN. Inte ens 50 procent av våra inlägg i våra två bloggar kommer igenom hos DN.

Bara så ni vet: långa rader om politik det är godkända bloggar.

Karikatyr eller mer absurda saker, inte godkänt.

Så trist är verkligheten och bloggar måste tydligen vara stöpta i samma mall: den politiska bloggen.

Vad säger Twingly om detta?


Andra bloggar om: , , , , , , , ,

1 comment:

Anonymous said...

Eftersom jag skriver långa tirader om politik så kan jag ju inte klaga.

Å andra sidan är jag en stor fan av intelligent humor och satir också så det vore ju synd om jag missade det.

Pröva om SvD är lika tråkiga i sitt urval (Uom det görs). Jag gillar deras sätt att presentera länkarna bättre också. Fast det tar längre tid innan de dyker upp.