Friday, August 10, 2007

Ska vi skicka de utbrända till att tigga i Rumänien?

Stackars Britney Spears, hon är nog rätt stressad. I måndags körde hon in i en bil, skvallrar norska tidningen Verdens Gang om. Alltså inte när körde utan skulle parkera. Krasch, pang på bara.

Hon verkar rätt pressad av alla paparazzis som är efter henne.

Men riktigt riktigt synd om henne är det ändå inte. Betydligt värre är det för de svenskar som är sjuka och inte rika. Samhället kniper åt och ska röka ut dem helt verkar det som.

Ni vet, de där som drabbats av totalkaijko och mest sitter och tittar in i en vägg och inte orkar något, det kallas utbrändhet eller gå in i väggen. Det ska det inte gå att få sjukpenning för längre i Svedala.

Referens: Utbränd kan förlora sjukpeng.

Någonstans läste jag också idag att personer som har socialbidrag ska tvingas göra kissprov för att bevisa att de inte går på droger. Om de gör det får de väl inget socialbidrag förmodar jag.

Så nu undrar jag vad som ska göras av alla de här utbrända och människor som drogar sig: när de inte ska få sjukpeng, inte socialbidrag: ska vi skicka dem att tigga i Rumänien?

2 comments:

SwedishTeen said...

Gamla Sverige är ganska sjukt.

Visst finns det folk som fuskar sig till bidrag trots att de inte är berättigade till det, men det här är att gå för långt.

Det är också konstigt att ett såhär rikt land med så välutvecklade sociala skyddsnät, (som jag trodde vi hade), överhuvudtaget har uteliggare?

Knarkare och uteliggare, (ibland är de både och tyvärr), är människor som behöver hjälp av samhället.

Nej nu gick den lilla inbyggda politikern i mig igång...
Nu hejdar jag mig :-)

Anonymous said...

Ropen skalla, Prozac till alla!
Absurditeten kring nya riktlinjer ej baserade på vetenskap ska motverkas med stringens. Det kommer att ske via debatter, hemsida, uppseendeväckande demonstration i Stockholm och X. Det är många som anslutit sig idag och vi lär bli många fler! Vill du vara med i organisation, demonstration eller övrigt så skicka ett mail till damian.a@telia.com
/Bara vi, för en riktig demokrati