Saturday, May 16, 2009

Mitt favvoband på Kungsträdgården

Snacka om trevlig fredagskväll. Så trevlig att Micky kanske vaknar till liv och småbloggar här. Kanske blir det en vana igen, som de var den där sommaren då jag hade rätt bra fart här och lärde känna en del sköna bloggtyper. Eller lärde känna. De kommenterade hos mig och jag hos dom och vi besökte varandras bloggar. Kul var det då.
Hur det är idag när det finns hur många bloggar som helst och förmodligen ingen hittar mig längre, det vete fasiken. Får man svära i en blogg förresten? Det bestämmer jag väl själv. Typ.

Jo igår hängde vi på Tanto och så fick vi ett sms från en tjej att Snow Patrol skulle spela på Kungsträdgården. Jag hade sett affischer från den där Rix-FM-festivalen men av någon anledning hade jag missat att mitt favvoband skulle spela. Jag hade bara sett att det mest var fjortisartister, ja såna där som syrrans döttrar som är tolv år gillar: EMD, Måns Zelmerlöv, Alcasar och Kim.

Som tur var messade den där tjejen mig så vi drog dit.

När vi kom det var det HEAT, det där bandet som är en riktig Europe-kopia spelade. Sedan var det en lång rad av fjortisartister. Och sen: Gay och de andra från Snow Patrol.
De visade hur rockmusik ska spelas. Två låtar: men det räckte. Alla de svenska artisterna var bleka i jämförelse.

Kvällen var skön alltså.

Och jag googlade lite på skoj och hittade att en bloggare intervjuat Snow Patrol igår också. Coolt.

No comments: